1 00:00:02,520 --> 00:00:08,080 VOICE-OVER: Leren werkt. Voor jou, je team en de organisatie. 2 00:00:08,240 --> 00:00:11,840 De een wil zich inhoudelijk verdiepen op bepaalde beleidsterreinen. 3 00:00:12,000 --> 00:00:15,720 De ander wil meer weten van projectmatig werken, en weer een ander... 4 00:00:15,880 --> 00:00:19,160 ...wil z'n managementvaardigheden op een hoger plan brengen. 5 00:00:19,320 --> 00:00:24,720 Met het Leer- en Ontwikkelplein beschikken de ministeries van OCW, SZW en VWS... 6 00:00:24,880 --> 00:00:29,840 ...over veel expertise om de leerbehoefte te koppelen aan de beoogde resultaten... 7 00:00:30,000 --> 00:00:34,400 ...of prestaties. Uitgangspunt daarbij is het Nieuwe Leren. 8 00:00:34,560 --> 00:00:37,760 Het Nieuwe Leren houdt in dat je vooral leert in de praktijk... 9 00:00:39,640 --> 00:00:41,280 ...leert van elkaar... 10 00:00:41,440 --> 00:00:46,240 OPGEWEKTE MUZIEK 11 00:00:46,400 --> 00:00:47,480 ...en in de klas. 12 00:00:47,640 --> 00:00:52,280 DE OPGEWEKTE MUZIEK SPEELT VERDER 13 00:00:52,440 --> 00:00:55,000 Met het resultaat als uitgangspunt... 14 00:00:55,160 --> 00:00:57,680 ...ondersteunen leeradviseurs het samenspel... 15 00:00:57,840 --> 00:01:01,200 ...tussen leidinggevenden, medewerkers en de organisatie. 16 00:01:01,360 --> 00:01:03,640 Leeradviseurs faciliteren het gesprek... 17 00:01:03,800 --> 00:01:07,520 ...tussen opdrachtgevers en potentiële deelnemers... 18 00:01:09,040 --> 00:01:11,880 ...staan in contact met trainers en coaches... 19 00:01:12,040 --> 00:01:15,160 ...en bundelen de leervragen en de 'best practices'... 20 00:01:15,320 --> 00:01:18,160 ...tussen OCW, SZW en VWS. 21 00:01:18,320 --> 00:01:22,400 Medewerkers kunnen zich vervolgens via het Opleidingspaspoort inschrijven... 22 00:01:22,560 --> 00:01:25,440 ...voor leer- en ontwikkelactiviteiten. 23 00:01:25,600 --> 00:01:28,880 Wanneer iemand behoefte heeft om vaardigheden of competenties... 24 00:01:29,040 --> 00:01:31,600 ...behorende bij de functie, verder te ontwikkelen... 25 00:01:31,760 --> 00:01:34,600 ...zijn de Leerlijnen een handig instrument... 26 00:01:37,080 --> 00:01:41,040 ...en helpen bij het gesprek tussen medewerker en leidinggevende... 27 00:01:41,200 --> 00:01:43,640 ...om ontwikkelwensen aan te laten sluiten... 28 00:01:43,800 --> 00:01:46,360 ...bij de benodigde ontwikkeling in de eigen functie. 29 00:01:49,600 --> 00:01:54,040 Het Leer- en Ontwikkelplein stelt mensen in staat anders te leren... 30 00:01:54,200 --> 00:01:58,120 ...op een innovatieve manier, zo dicht mogelijk bij de werkplek... 31 00:01:58,280 --> 00:02:02,880 DE OPGEWEKTE MUZIEK SPEELT VERDER 32 00:02:03,040 --> 00:02:08,760 ...om de koppeling tussen leren en presteren zo effectief mogelijk te maken. 33 00:02:08,920 --> 00:02:13,200 Het Leer- en Ontwikkelplein zorgt dat leren werkt.