1 00:00:04,210 --> 00:00:08,260 In de volgende beelden ziet u wat het verschil is tussen rijden op een vlak 2 00:00:08,260 --> 00:00:12,730 en het rijden op een ruw en ongelijk wegdek op de hoeveelheid lichaamstrillingen. 3 00:00:13,410 --> 00:00:18,780 In twee verschillende voorbeelden ziet u hoeveel trillingen en schokken er ontstaan tijdens het rijden op een heftruck. 4 00:00:21,630 --> 00:00:26,430 In het eerste deel wordt een dieselheftruck getoond tijdens het rijden over een ruw wegdek. 5 00:00:26,860 --> 00:00:30,670 De grafiek laat zien dat de hoeveelheid trillingen en schokken hoog is. 6 00:00:31,210 --> 00:00:32,790 Ook de rode balk slaat uit. 7 00:00:33,150 --> 00:00:37,600 Dus, tijdens het rijden over een ruw wegdek onstaan er veel trillingen en schokken. 8 00:00:37,600 --> 00:00:41,020 Maar ook drempels en gaten in een gladde vloer hebben dit effect. 9 00:00:51,420 --> 00:00:54,200 Nu wordt getoond hoeveel trillingen en schokken er ontstaan 10 00:00:54,200 --> 00:00:57,680 tijdens het rijden over een vlak wegdek zonder drempels en gaten. 11 00:00:58,170 --> 00:01:00,570 U ziet dat de lijn in de grafiek veel lager is. 12 00:01:01,080 --> 00:01:04,600 Rijden over een vlak wegdek betekent minder trillingen en schokken 13 00:01:04,600 --> 00:01:08,090 in vergelijking met het rijden over een ruw en oneffen wegdek. 14 00:01:16,600 --> 00:01:20,620 Maar ook als bedrijf of bestuurder zijn er nog andere maatregelen mogelijk 15 00:01:20,620 --> 00:01:24,130 zoals zorgen voor de juiste gewichtsafstelling van de stoel 16 00:01:24,590 --> 00:01:26,010 rijdt zo rustig mogelijk, 17 00:01:26,440 --> 00:01:28,280 de banden regelmatig controleren, 18 00:01:28,610 --> 00:01:31,270 en vermijd drempels en gaten in de vloer. 19 00:01:32,080 --> 00:01:34,080 Nog even de twee grafieken naast elkaar. 20 00:01:34,450 --> 00:01:37,740 Voorbeeld 1: de hoeveelheid trillingen bij een ruw wegdek. 21 00:01:38,060 --> 00:01:40,250 En voorbeeld 2: bij een gladde vloer.