1 00:00:05,750 --> 00:00:09,750 VOICE-OVER: Een aanbestedings- of inkoopproces kost veel tijd en werk... 2 00:00:11,250 --> 00:00:13,250 maar levert veel op. 3 00:00:14,000 --> 00:00:15,250 Neem Bas. 4 00:00:15,500 --> 00:00:18,500 Hij zoekt een aannemer die een gemeentehuis kan renoveren. 5 00:00:19,000 --> 00:00:21,750 Daarvoor gaat hij een aanbesteding uitschrijven. 6 00:00:22,000 --> 00:00:26,250 Dat is een wettelijke verplichting en het helpt hem om op transparante wijze... 7 00:00:26,500 --> 00:00:29,000 een keuze te maken uit meerdere aannemers. 8 00:00:30,000 --> 00:00:32,000 Hij wil zich zorgvuldig voorbereiden. 9 00:00:32,250 --> 00:00:35,250 Daarom neemt hij contact op met de inkoopafdeling. 10 00:00:36,000 --> 00:00:39,750 Zij helpen Bas om inzicht te krijgen in de markt, mogelijke innovaties... 11 00:00:40,000 --> 00:00:41,750 en duurzame oplossingen. 12 00:00:42,000 --> 00:00:44,500 En ze adviseren over een heldere uitvraag... 13 00:00:44,750 --> 00:00:46,750 en passende aanbestedingsprocedures... 14 00:00:47,000 --> 00:00:50,250 waarbij ook het MKB de kans krijgt in te schrijven. 15 00:00:50,750 --> 00:00:53,750 Daarna schrijven ze samen een aanbesteding uit... 16 00:00:54,000 --> 00:00:56,750 met een duidelijke, realistische opdracht. 17 00:00:57,000 --> 00:01:00,250 Hierin wordt rekening gehouden met de belangen van inschrijvers... 18 00:01:00,500 --> 00:01:04,250 en is er ruimte om duurzame, innovatieve mogelijkheden aan te bieden. 19 00:01:05,500 --> 00:01:09,500 Op deze manier draagt Bas bij aan de doelstellingen van zijn organisatie... 20 00:01:10,000 --> 00:01:13,000 en vindt hij de beste invulling voor zijn opdracht. 21 00:01:13,250 --> 00:01:17,500 Daarnaast geeft Bas met deze aanbesteding een positief visitekaartje af voor de gemeente.