1 00:00:03,060 --> 00:00:05,120 Er moest iets gebeuren met het schoolplein. 2 00:00:05,440 --> 00:00:07,400 Dat was heel kaal en daar stond niks op. 3 00:00:07,660 --> 00:00:10,000 En je kon er eigenlijk niks op doen niet eens even voetballen of zo. 4 00:00:10,260 --> 00:00:11,600 Als je pauze had of een tussenuur. 5 00:00:11,600 --> 00:00:14,460 En zo zijn we in een werkgroep gekomen. 6 00:00:14,680 --> 00:00:16,800 Waarbij het waterplein is ontstaan. 7 00:00:17,700 --> 00:00:20,320 Het oude noorden heeft veel waterproblemen. 8 00:00:20,320 --> 00:00:25,080 Als het hevig regent dan staan daar de kelders onder water en lopen singels over. 9 00:00:25,340 --> 00:00:28,160 Bij noodweer is er gewoon heel veel water dat weg moet. 10 00:00:28,380 --> 00:00:30,340 En die riolen die kunnen dat niet opvangen. 11 00:00:30,540 --> 00:00:32,780 Dus als je dan een plek waar het wapen naartoe gaat. 12 00:00:32,920 --> 00:00:34,940 Is dat gewoon veel beter, vooral voor de wijk. 13 00:00:35,780 --> 00:00:37,520 Het plein heeft drie bassins. 14 00:00:37,800 --> 00:00:42,840 Een heel groot bassin in het midden, dat verzameld water van de wijde omgeving. 15 00:00:42,980 --> 00:00:46,780 En we hebben twee kleinere bassins en die verzamelen het water uit de directe omgeving. 16 00:00:46,780 --> 00:00:49,200 En dat infiltreren we ook weer terug in de grond. 17 00:00:49,300 --> 00:00:52,220 En daarmee ontlasten we dus ook weer dat grote rioleringssysteem. 18 00:00:52,220 --> 00:00:58,780 Want die oppervlakte, die wij nu lokaal opvangen en bergen, gaat niet meer het riool in. 19 00:00:59,280 --> 00:01:03,220 Het heeft een beetje geregend dus je ziet al gelijk een beetje wat de functie ervan is. 20 00:01:03,460 --> 00:01:06,100 Dus ik denk dat iedereen die hier komt ook gelijk begrijpt: 21 00:01:06,320 --> 00:01:08,160 'We snappen waarom dit zo is gemaakt.'