1 00:00:01,020 --> 00:00:06,220 Op basis van jouw gegevens bij verschillende overheidsorganisaties worden veel zaken geregeld. 2 00:00:06,640 --> 00:00:09,540 Het is dus belangrijk dat jouw gegevens kloppen. 3 00:00:09,540 --> 00:00:13,340 Soms gaat er iets fout. En dat kan vervelende gevolgen hebben. 4 00:00:13,940 --> 00:00:15,800 Hoe los je dat op? 5 00:00:16,520 --> 00:00:19,500 Sarah meldt zich bij het kadaster met een probleem. 6 00:00:20,660 --> 00:00:25,540 Zij zou volgens de basisadministratie eigenaar zijn van een pand, maar is dat niet. 7 00:00:27,840 --> 00:00:33,420 Het Kadaster geeft aan dat zij Sarah niet verder kan helpen en stuurt haar door naar haar gemeente. 8 00:00:34,280 --> 00:00:37,960 De gemeente denkt toch dat het Kadaster het probleem kan oplossen. 9 00:00:37,960 --> 00:00:41,360 Zo dreigt Sarah met haar probleem tussen wal en schip te raken. 10 00:00:42,520 --> 00:00:48,100 De medewerker bij het Kadaster neemt contact op met Hamed van het Meldpunt Fouten in Overheidsregistraties. 11 00:00:49,280 --> 00:00:54,360 Hamed maakt eerst een overzicht van mogelijke fouten en vindt de juiste personen bij de gemeente. 12 00:00:55,520 --> 00:00:58,200 Nadat beide organisaties hun gegevens hebben gedeeld... 13 00:00:58,200 --> 00:01:02,280 blijkt er toch een fout te zijn in één van de registraties van de gemeente. 14 00:01:02,920 --> 00:01:05,200 Het probleem wordt snel opgelost. 15 00:01:05,200 --> 00:01:12,300 Volgens Hamed laat dit zien hoe belangrijk het is dat het meldpunt goede contacten heeft met alle overheidsorganisaties. 16 00:01:12,300 --> 00:01:15,680 Op die manier kunnen fouten snel opgelost worden. 17 00:01:16,300 --> 00:01:19,320 Dat is goed voor Sarah én overheid. 18 00:01:19,320 --> 00:01:24,300 Zo is nu voorkomen dat Sarah nog langer van de ene organisatie naar de andere wordt gestuurd. 19 00:01:25,060 --> 00:01:26,620 Missie geslaagd!